A Short Analysis of Philip Larkin’s ‘Sunny Prestatyn’

Interesting Literature

A summary of Larkin’s poem about advertising

Philip Larkin wrote ‘Sunny Prestatyn’ in 1962, and the poem was published two years later in his collection The Whitsun Weddings. One of a series of poems from that volume which treat the world of advertising and consumerism – see also ‘Essential Beauty’ and ‘The Large Cool Store’ – ‘Sunny Prestatyn’ uses the example of the holiday poster to explore and analyse our attitudes to advertising. You can read ‘Sunny Prestatyn’ here; below is our analysis of this comically dark, and darkly comic, poem.

Ver o post original 771 mais palavras

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair /  Alterar )

Foto do Google

Você está comentando utilizando sua conta Google. Sair /  Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair /  Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair /  Alterar )

Conectando a %s

Este site utiliza o Akismet para reduzir spam. Saiba como seus dados em comentários são processados.